Soru & Cevap
- S1: Hava aracımızın hasar alması halinde yedek araç kullanabilir miyiz?
C1: Yedek hava aracı asıl uçak ile birebir aynı olduğu sürece sonraki uçuşlarda kullanılabilir. Aksi durumda hava aracı tamir edilmek zorundadır.
- S2: Başarılı bir iniş için gerekenler nelerdir?
C2: Hava aracı iniş alanı üzerine inmelidir. Araç inişte sekebilir ancak yapısal bütünlük korunmalı ya da araç “tamir edilebilir” durumda olmalıdır.
- S3: "Tamir edilebilir" veya "Ağır Hasarlı" ayrımı nasıl yapılacaktır?
C3: Karar, uçuş hattı hakemlerinin takdirine bağlı olacaktır. Genel olarak, “onarılabilir” hasar, uçağın 5 dakika içinde güvenli uçuş durumuna kolayca döndürülebileceği anlamına gelir. Eğer bir hasarın “onarılabilir” olduğu iddia edilirse, ekip onarımdan sonra bir gösteri uçuşu gerçekleştirecektir. “Onarılabilir” hasara birkaç örnek olarak kırık pervane, eğilmiş iniş takımı veya yüzeydeki küçük çizikler verilebilir.
- S4:Bir takımda birden fazla pilot bulundurmak/bildirmek serbest mi? (Örneğin, pilotlardan biri yarışmaya katılamazsa ya da yedek pilot bulundurmak istenirse)
C4: Evet, takımlar SHGM kaydı olduğu sürece birden fazla pilot kaydettirebilirler.
- S5:OEW (operating empty weight) hangi ağırlıkları kapsamaktadır?
C5: OEW hava aracının operasyonel boş ağırlığı demektir. Hava aracının uçuşu için gerekli, motorlar, bataryalar, uçuş kontrol bilgisayarı ve tüm diğer ekipmanlar dahil, faydalı yük olarak taşıyacağı yükler hariç bütün ağırlıkları kapsamaktadır.
- S6:Kavramsal tasarım raporunun içeriği nasıl olmalıdır?
C6: Kavramsal tasarım raporunda, kurallar ve senaryo ile belirtilen tasarım problemini, bu probleme getirdiğiniz çözümü ve aldığınız mühendislik kararlarının arkasındaki gerekçeleri tartışmanızı bekliyoruz. Buna ek olarak, uçak konfigürasyonu ve alt sistem seçimi süreçlerinin de raporda yer almasını bekliyoruz.
- S7:Kavramsal tasarım raporu için sayfa limiti var mı?
C7: Hayır, sayfa limiti bulunmamaktadır.
- S8: Kavramsal/nihai tasarım raporları için herhangi bir şablon var mı?
C8: Hayır, yoktur.